First Week for The Second Month

\Assalamualaikum/
Salam diberi kepada semua silent reader blog aku. #ke ada yang baca guna microfon? Haha. Lupakan aku sebagai firah yang bolok lagi mengada. Bak kata Amir lah. Hari ni 7.2.2013,the best wish : Happy Beday,Happy Beday and Happy beday kepada abang aku empunya nama Mustakim. Semoga panjang umur,murah rezeki dan tambah anak sorang lagi. Dapat lah pergi jalan-jalan KL plak. Ngee? My handsome brother like cina. #abang yang kurang rapat. Na rapat camna kalau asyik sibuk kerja jauh-jauh. Balik kampung paka lama-lama tak boleh,nanti kilang panasonic takde pekerja terrer cam abang aku ni. Haha. #angkuhnya.

Cakap soal keluarga,memang tak habis. Tapi bila nak cakap soal pelajaran,satu perenggan dah cukup,tapi di tekan enter agar tidak menyerabutkan akal fikiran korang. #agak kurang ajar ke? Enter bakal ditekan. So,korang scroll lah  kebawah sikit.

*Ahad,tiada apa-apa berlaku disekolah Paka. Cuma agak sunyi bila geng FASFASFAYFA tak mari sekolah dua orang sebab Ikuti perkemahan. So jeles. Tapi,takpelah. Lagipun muka aku cepat burn. #kot. Selama sebulan, sekolah SMKP buat jogathon. Dari bulan 2 hingga bulan 3. Munking sekolah lain pom ada kot. Apa-apa pon tugas sebagai pelajar,kiteorang kena minta derma dengan orang sekeliling kita. Pengetua nak duit lebih kurang Rm50,000 untuk bina atap untuk gajah menyusur. Wah! Cantik lah sekolah aku nanti. #wat luga Siapa tak tahu apa dia "Gajah Menyusur",takkan tak tahu kot apa dia. Btw,gajah menyusur ialah laluan yang ada atap. Eh? Mengikut kefahaman aku,cikgu buat untuk mengelakkan pelajar-pelajar dibasahi hujan,dan mengelakkan panas terik. Sayangnya cikgu kat kiteorang. So,bila ada benda tu,sekolah aku takdelah jem lagi. Ibu bapa tak payah lah hantar anak dia sampai dalam kawasan sekolah kalau pagi hujan.


Pusing kepala. Kalau patah,cari la aku. Aku akan bayar insuran Blog. :')

Penderma pertama aku. Tq a lot yaw Azlin. #Main tukar-tukar duit. Nampak sangat perli


*Isnin,seorang lelaki yang mempunyai kerjaya sebagai seorang motivasi,iaitu Dr.Malek mari sekolah aku. Huru hara dia buat sekolah aku. Dia cakap benda-benda kotor. Dia cakap benda-benda luncah. Agak kelakar,tapi memalukan kaum lah kan. Btw,sikap dia camtu kot. Kena terima lah. Haha. Apa-apa pun,dia tetap terbaik di Malaysia. Petang tu,kiteorang pergi latihan hoki. Kiteorang tu adalah golongan FIRAH dan YUSRA. Yang lain semua tak nak mari. Pelik aku dibuatnya. Hoki pada hari ni tak se-sedap mana lah. Sebab,kena berlawan dengan lelaki. Bayangkan lelaki linkungan 20 orang. Berlawan dengan perempuan 8 orang. WhatTheFish? So so membengankan lah. Kiteorang jadi tukang sorok dalam padang a.k.a Cheer leader gitulah. Haha.
*Selasa,the best day. Kokurikulum takde,tapi kiteorang kena hias kelas. Kena balik lewat juga lah kan. Tapi paling menyeronokkan,aku rasa lain sangat-sangat hari ni. Aku ramai berkomunikasi termasuklah SuperHero aku tu. #luga. Dan petang tu kiteorang ada latihan hoki. Main bukan main semangat. And the last,kawan aku kena kayu hoki. Teruk mata dia. Macam baru lepas berebut pakwe lah. Btw,aku harap sangat Yusra tak serik. Tetap main ya kawan?
*Rabu,hari ini aku adalah hari FASFASFAYFA menabur jasa dan bakti dekat guru SMKP. Buat banner untuk Kelab Reka Landskap. Cantik kiteorang buat. Tak sempat nak snapt pic. Takpelah,buka sekolah nanti sambung balik. Tapi,yang paling tak tahan,Cikgu Malim ambil kadberi aku and jerit "Yay,yay dapat coklat." Rasa nak puk je kepala dia. Apa boleh buat,dia cuma bergurau. Someone merajuk dengan aku today. Tak tengok pom muka aku ni. Dan,aku nak mintak maaf. Cuma malu nak buka mulut. Dengan niat jahat,pergi naik tingkat atas dan taruk kadberi bawah meja dia. "kak,minta maaf" and masa hari khamis dia hantar mesej and marah-marah. Btw,duit beli kadberi tu bukan duit aku. Duit Farah. Wakaka. :)
*Khamis,kiteorang  wakil sekolah dalam acara perarakan peringkat daerah. Tiada tema seperti sekolah-sekolah lain. Sekolah paka memang susah nak menang. Btw,tahniah teknik dungun. Korang the best,aci lah semua lelaki,kalau ada perempuan,susah la nak target kemenangan tu. 

Kegilaan terselah di McD

Me with Ana

Pertama kali dan terakhir kali pegang spanduk.

Aini. Budak yang comil molek.

Firah yang sewel lagi bolok

Yusra yang cantik lagi menarik. Usein's wife.

Azlin. Wife's Paan 

Sarah,single like me. #Pandai bergaya ni

Jetak. Classmate yang paling rapat. 

Aku sorang je takde spek

Yusra,Aini

Yang depan,Azlin's husband. Ex pelajar SMKP dengan budak Perak. Dueorang ni hak milik Smated.

Tiada apa-apa cerita. Minggu yang kurang belajar. Okbye. na makan.

\Assalamualaikum/