Cuti :')

\Assalamualaikum/

Minggu cuti adalah minggu yang paling membosankan dalam hidup apabila aku hanya duduk terperak didalam rumah bak lumut kehijauan. Moga-moga otakku tidak bertukar menjadi lumut,maklumlah sekolah cuti maka otakku automatik bercuti. Cuti Tahun Baru Cina yang salah #cinadipersalahkan. Bila dah bosan,macam-macam berlaku. Duduk rumah menghadap tv je kerja. Bukannya saluran pembelajaran,tapi saluran kartun. Siaran yang paling glemer 612 dan 615. Spongebob squarepant,fairly oddparent,gravity fall,toy story dan kid vs kat. Semua rancangan aku. Boleh dikatakan 5kali ulang tengok cerita yang sama dan boleh dikatakan aku boleh ingat dialog dan jalan cerita mereka. Bolehlah aku jadi director suatu hari nanti.

Apa korang rasa jika korang berjaya? Tentu happy tahap wira waja saga kan? #keretanaiknama. Meraban. Haha. Btw,aku dah pandai bawa moto 125z. Apa punya motolah selalu kena main klas. Tak dapatlah main fone tika membawa motor. Maklumlah,aku ni minah rempit. #angkuhnya. Tapi,aku memang tak sedap hati bawa moto tu,yelah,tak boleh bawa laju seperti ferrari yang megah di atas jalan raya.

Bercakap soal kerja sekolah,Subhanallah. Nauzubillah. Kerja sekolah apa pom aku tak tahu. Sibuknya aku mengalahkan PerdanaMenteri. Oh Najib,tolong bilang sama para pengajar atau dikenali Guru,agar tidak mendera kami. Kami dapat berjaya walau tidak melakukan kerja sekolah. #kurangajarke? Bodohnya aku. Guru tu adalah pembimbing untuk terus berjaya. Tak kira mana kita pergi,tentu ada pembimbing. Siapa nak berjaya? Semua nak kan? Cuma separuh dari mereka malas berusaha. Ingin berjaya dalam sekelip masa tanpa berusaha. Termasuk aku maybe. #bukanmembebel. Yang aku tahu,kerja sekolah sikit je. Semua kerja pembentangan disiapkan oleh Jetak. Aku sayang kawan aku. She girl ok. Tapi aku bukan lesbo. Minta dijauhkan hal sebegitu.

Bila dah bosan,semua benda aku ingat. Especially tentang EX aku. Bila jemur baju yang aku pakai time maulidur rasul,mulalah aku teringat time aku pergi beraya ke rumah Aqiem. Mie Aqiem puji kiteorang sweet and secocok sebab pakai baju sama kaler. Teringat balik time raya haritu,mie Aqiem mengaku yang aku ni menantu dia depan kawan-kawan dia #telingaakudengarsendiri. Jika kawan dia tanya siapa aku,mie selalu jawab "MENANTU" Terjerit-jerit Mie memberitahu jiran-jiran. Tapi yang paling malu apabila kawan die puji aku cantik,Mie bangga. Aku lagilah bangga weh. :") Miss Mie a lot. Bila Aqiem pulang asrama nanti,aku nak jenguk Mie. Korang tahu,Mie seorang yang baik,baik sesangat. Mengalahkan ibuku. Cukup mementingkan kesihatan,suka beri aku makan bila pergi rumah dia. Kek chess,wah best. Aku seorang je yang makan. Aku suka bergurau dengan Mie. Mie pom seorang yang pandai ambil hati. Teringat hari tu sekali,Mie pujuk aku sebab aku menangis. Menangis sebab Aqiem.