Our Memory 3Amanah Smkp Part2

Ada sesapa tunggu part 2 tak? Okea,tak kesah takde yang menunggu sekalipun. Budak yang berbaju angry bird berwarna oren,dan berseluar track. Pakaian tidur lagi. Perkara pertama pergi dalam toilet,bersih diri,and pergi sikat rambut. Jika mood baik aku baca buku,jika mood malas tv lah mangsa kepanasan. Pukul 10 nanti dah kena mandi. Eh,kenapa awal sangat hari ni? Muewehehe,sebab nak pergi cari barang sekolah lah. Sekali tu nak pergi cari hadiah untuk someone special.

Bersambung post dulu,YE sorry sebab ada post lain yang melintas chapter ni. Munking aku terlalu teruja dengan pencapain PMR aku. Maybe. Korung tahu? Aku yang suka panjat pagar ni bukannya teruk sangat. Kiteorang ponteng sebab nak berehat. Kiteorang malas la kawad ni. Buat hitam muka bagai. Lagipun balik rumah kiteorang boleh belajar,tengok tv and tidur. Siapa tak nak durian runtuh macam tu? Sekolah kami tak seteruk yang korunk sangka,tapi boleh tahan lah. Hampir separuh daripada pelajar SMKP ponteng dan budak-budak form6 menjelekan hal ini. Oh,memang lah,sebab dia adalah pelajar contoh.
Bercakap tentang RELA,aku berharap besar sangat agar tahun depan dia ada banyak kerja luar dari SMKP. Menyampah,dah tua tapi busy body. Takmo cakap pasal dia,sebab dia ni show off. Menyakitkan hati,pasal dia aku malas pergi sekolah.

Sejak akhir-akhir ni,kak kantin selalu memanggil aku dengan gelaran paling cun sekali. Dia panggil aku TEPUNG. Lambat masuk nak beli makanan,selalu tanya aku nak beli tepung kah? Haha. Walhal aku nak makan mee sup. Yummy. Mak cik kantin aku semua sporting. Disebabkan mulut aku dan member-member aku straight a.k.a terlalu jujur,kiteorang selalu komen masakan dieorang. Kiteorang selalu cakap keropok dia buruk,walhal keropok dia la dapat mengembirakan hati aku. Hati kenyang siapa tak hepi kan? Bercakap pasal tepung tadi,dan kenapa aku digelar TEPUNG? Korung rasa apa? Muka aku kah yang putih melepak mengalahkan tepung? Haha,orite sememangnya tidak sama sekali. Korung tahu? Aku lah pelajar yang selalu membeli tepung disekolah. Pelangan tetap ni. Mueweheh. Kiteorang beli tepung bukan untuk memasak but kiteorang main baling-baling. Kasihan kat mak cik tu,aku tipu dia. Aku cakap kat makcik tu yang tepung tu cikgu Kh aku nak coz nak buat kek. Sorry yaw mak cik. Nanti kita pergi sekolah kita order mee sup ayam besar satu dan kita nak mohon ampun.

Miss moment apabila ke bilik Kh. Bilik tempat aku menimba ilmu. Pernah sekali aku pernah mengajuk dengan cikgu Yati,cikgu Kh aku yang comel molek . Mengajuk? Oh memang lah,aku kan suka protes cikgu tu. Asal benda salah saja,semua tahi telinga berguguran. Menjerit mengalahkan pontianak. But aku budak nombor 2 siap kerja kursus dia. Btw,cikgu tu pandai memujuk. Dia memujuk aku sehingga aku berjaya senyum hingga ke telinga. Mengalahkan pakwe memujuk makwe.

To Be Continue.