Firah Is Back

Assalamualaikum. Maaf kerana menyesatkan diri selama ini. Ampun maaf sesangat. Syawal masih ada. Takkan kemaaafan sudah tiada lagi bagiku? –‘. Ok,selama ni,aku bukan sengaja kot tak update blog,tapi sumpah sibuk sesangat. Terasa sibuk seperti Datuk Menteri je. Sesibuk aku,ada lah rasa nak update blog,tapi sayangnya itenet sudah di potong. Salah siapa? Salah semuanya.

Dah 4 bulan tinggalkan blog. Macam-macam kuman bakteria dah ada. Aku yang sedang update pom dah terbesin besin,*demam sebenarnya* Love sick maybe. Forget about love,nanti kite story special for that topic ok?

Bersambung untuk bulan ENAM eh,bulan JUN. Bulan yang agak special. Aku pom dah lupa. Mengikut calendar fone aku,ada tercatat pasal minggu PAI. Ada berbagai aktiviti,tapi tak semua aku join. Yang wajib baru la join. Antara yang aku paling suka ialah aku dapat HAJAH palsu.  Tabung Haji datang sekolah aku buat amali Haji. Lelaki siap pakai kain ihram lagi,and aku sebagaiseorang perempuan,pakai telengkung solat lah kan. Memang enjoy sangat-sangat. Aku melontar batu punyalah jauh. Ntah kena siapa. Asal siap.  Bila diingat semula,kelakar juga. Aku sorang je buat gitu.Semangat lorgh.  Pada hari selasa pula,ada amali sembelih ayam. Memang berfaedah sesangat. Aku dapat belajar serba sedikit,maklumlah masa pai aku selalu tersengguk di meja. Mengantuk. Yalah,syaitan suka menghasut aku. Kembali pada topik tadi,ada patut budak lelaki suruh aku sembelih ayam. Fush,nasiblah tak.

Bulan  Julai,nothing to share. Cuma berpuasa je kan? Nak wish pom,rasa macam dah basi,bukan basi tapi berkulat-kulat. Sebulan lebih baru nak wish? Baik tunggu tahun depan. Nanti tak pasal-pasal orang cakap aku gila. First iftar dengan boyfie. Di mane  tu tak payah tahu,bila? 30.07.2013. Kot. Second,with friend. After back from froster mom’s house,terus pergi sana. Makan roti canai and air bandung. Kenyang teramat. Terima kasih yang teramat sangat kat paan sebab kasi tambah kekenyangan. Mee buatan sendiri. Hah,boleh la jadi laki aku.


Bulan yang sentiasa ditunggu-tunggu,bulan Ogos dimana semua  orang bergembira. Salam syawal berbaju silver sedondon dengan suami ku. Takde lah sedondon sangat,dia cerah aku gelap. Raya tahun ni memang awesome. Hampir 30orang ahli duduk dalam rumah yang sederhana ini. Cukup-cukup padat. Bilikku dikebas orang,jadi tidurlah aku diluar ditengah-tengah pintu. Salam Syawal mohon maaf jika ada salah silap. Aku Cuma insan biasa